Systemy do zdalnej obserwacji obiektów | Z ostatniej chwili
Projekt SPEKTROP wszedł w nową fazę wdrażania. Po pomyślnych testach w warunkach laboratoryjnych przystąpiono do programu testów lotnych wspólnie z Instytutem Technicznym Wojsk Lotniczych. Testy lotne przeprowadzane będą na małym samolocie ITWL SONEX. W pierwszym etapie wykonano konstrukcje do montażu na pokładzie samolotu. Dokonano testów systemu antywibracyjnego i po testach wprowadzono niezbędne zmiany celem poprawy parametrów systemu. Zgodnie z wymaganiami dotyczącymi instalowania nowych konstrukcji na pokładzie samolotu przeprowadzono testy elektryczne wzajemnych zakłóceń systemów elektronicznych spektrometru z systemami pokładu samolotu. Nie zanotowano wzajemnej interferencji tych systemów i wpływu na poprawne ich działanie.
|
|
|
Testy systemu Spektrop2 na samolocie |
W sezonie jesiennym 2013 zakończono już testy lotne i wprowadzono niezbędne poprawki do konstrukcji. Surowe nie obrobione zobrazowania przedstawione są na zdjęciach poniżej. Wymagana jest lepsza stabilizacja samolotu. Ponowne pomiary z innym samolotem o lepszej stabilizacji planowane sa na kwiecień i maj 2014.
Parametry systemu:
- Detektor z 16-toma wyjściami CCD180-512-SFT firmy Sarnoff
- Ogniskowa teleskopu f=115 mm
- Pole widzenia FOV = 4,5 deg. ( możliwy FOV =15 deg.)
- 100 klatek na sekundę (praca z taktem 2,5MHz)
- Zakres spektralny:400 - 1000 nm
- Rozdzielczość spektralna: 2 nm
- Rozdzielczość przestrzenna 1,3 cm z 100 m pułapu
- Swath dla 100m wysokości 7,8 m
|
System Spektrop2 zamontowany na samolocie |
uaktualniono 24 stycznia 2014
|